Kanaalkade 50km behouden of naar 30km
Tóch dertig kilometer per uur op de Kanaalkade | Noordhollands Dagblad
“Ook coalitiepartij SPA twijfelt even. De automobilist heeft te weinig zicht op de Kanaalkade om door te rijden. Dat komt door een hinderlijke plantenbak langs de Kanaalkade, zegt Sasja Spek. Wethouder Christiaan Peetoom zegt toe dat de plantenbak verplaatst wordt.”
Op dit moment mag je 50km op de Kanaalkade. In de praktijk lukt dit niet want er zijn op korte afstand stoplichten en zebrapaden. Voor de bus, die een aparte busbaan heeft, is het al mogelijk om makkelijker door te kunnen rijden om zo de aanrijtijden te kunnen halen.
De stedelijke mobiliteitsvisie Alkmaar 2020- 2040 is afgelopen maandag in de raadsvergadering aangenomen.
Voor de SeniorenPartij Alkmaar is het van belang dat maatwerk het uitgangspunt is voor mobiliteitsbeleid. En dat betekent dat de onderverdeling in ABC gebieden een kwalitatieve versterking is.
Een punt van aandacht: de binnenstad – onze huiskamer. Er zijn vele voorzieningen in de binnenstad maar die moeten wel bereikbaar zijn en blijven. Om de kwaliteiten van de stad economisch goed te benutten is bereikbaarheid van groot belang.
En oppassen voor verdere verschraling van het openbaar vervoer om te voorkomen dat de mindervaliden, de slecht ter been zijnde en senior niet meer dichtbij het centrum kunnen komen. We moeten aandacht blijven houden voor de bereikbaarheidscomfort van deze groepen.
Het participatietraject en de analyse vinden wij voortreffelijk gedaan!